PZPN ujawnia szczegóły dystrybucji biletów na finał Pucharu Polski

Ponad 10 tys. biletów na finał Pucharu Polski trafiło do otwartej sprzedaży za pośrednictwem portalu KupBilet.pl - tak wynika z oficjalnego komunikatu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Otwartej sprzedaży biletów na finał PP między Legią i Lechem na sektory neutralne towarzyszył ogromny bałagan. PZPN, za pośrednictwem portalu KupBilet.pl, wejściówki sprzedawał od czwartku od godz. 12. I od razu zaczęły się problemy. - Odświeżałem stronę od rana. Wydarzenie w serwisie KupBilet pojawiło się dokładnie o 11:59. Od razu sprawdziłem dostępne sektory. Te "centralne" od początku były zablokowane ("Brak wolnych miejsc"). W teorii bilety były dostępne w sektorach skrajnych, np. G17, G21, G22. Tu też jednak był problem. Mimo że w teorii w każdym sektorze było od 500 do 900 wolnych miejsc, nie można było wybrać żadnego. Po około 10 minutach serwis kompletnie padł - mówił nam jeden z kibiców, który próbował kupić wejściówki przez KupBilet.pl.

Po chwili od rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży serwery portalu KupBilet.pl nie wytrzymały zainteresowania kibiców. Kibice nie mogli logować się na stronę i kupować wejściówek. Mimo tego, kilkanaście minut po godz. 12, biletów na portalu już nie było. Na pytanie dlaczego bilety rozeszły się tak szybko i ile trafiło ich do wolnej sprzedaży nie potrafił odpowiedzieć nikt. W PZPN zasłaniano się brakiem wiedzy, a od osoby pracującej dla KupBilet.pl usłyszeliśmy, że takiej informacji udzielić nie może.

Przed godz. 18 na oficjalnej stronie PZPN pojawił się komunikat, który wyjaśnia szczegóły dystrybucji biletów na finał. Do wolnej sprzedaży w portalu KupBilet.pl trafiło ponad 10 tys. wejściówek. Po 10,5 tys. biletów trafi do obu finalistów. Reszta trafiła do uczestników turnieju "Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku", Wojewódzkich Związków, do sprzedaży w kategorii biznes oraz sponsorów, partnerów i gości PZPN. 8 tys. przeznaczone zostało na sektory buforowe (wyłączone ze sprzedaży).

Szczegółowe wyliczenie biletów:

- 10 500 biletów - dystrybuowanych przez Legię Warszawa;

- 10 500 - dystrybuowanych przez Lecha Poznań;

- 6000 - przekazano uczestnikom, ich rodzicom, opiekunom i trenerom, a także partnerom i sponsorom turnieju "Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku", którzy 2 maja również rozgrywają finały na Stadionie Narodowym;

- 4800 - (po 300 biletów na województwo) dystrybuowanych poprzez odpowiednie Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej dla kibiców z lokalnych środowisk piłkarskich;

- 4000 - przeznaczono do sprzedaży w kategorii Biznes.

- 2000 - dla sponsorów, partnerów i gości Polskiego Związku Piłki Nożnej;

- 8000 - sektory buforowe (wyłączone ze sprzedaży);

- 500 - miejsca przeznaczone na stanowiska dziennikarskie;

- pozostałe (ponad 10 000 biletów) przeznaczonych do otwartej sprzedaży poprzez portal Kupbilet.pl.

Przed rokiem do sprzedaży za pośrednictwem portalu KupBilet.pl trafiło ok. 20 tys. biletów. Finał PP Legia - Lech odbędzie się 2 maja o godz. 16 na Stadionie Narodowym.