Fortuna na Legię się toczy. W czwartek klub przedstawi nowego sponsora

W czwartkowe południe, jeszcze przed meczem z Trabzonsporem w Lidze Europejskiej, szefowie Legii zwołają konferencję prasową. Najprawdopodobniej prezes Bogusław Leśnodorski poinformuje o nowym sponsorze, którego logo znajdzie się na koszulkach legionistów. Ma nim być firma bukmacherska Fortuna.


Wartość kontraktu jest tajemnicą, ale wiadomo, że nowy sponsor może wyłożyć nawet 2 mln zł więcej niż firma ActiveJet, której logo będzie na strojach mistrzów Polski tylko do końca roku. Z tym partnerem klub z Łazienkowskiej współpracował przez dwa i pół roku. Firma płaciła około 4 mln zł za sezon.

Zakłady bukmacherskie Fortuna to czeska firma, która powstała w 1990 roku, a na polski rynek weszła w 2005 roku, przejmując Profesjonał. Ma w całym kraju około pół tysiąca punktów przyjmowania zakładów, a w 2012 jako pierwszy polski legalny bukmacher zaczęła przyjmować zakłady przez internet. Jednym z jej konkurentów jest STS, który prowadzi podobną działalność i kilka miesięcy temu stał się sponsorem Lecha Poznań.

Fortuna nie była jedynym kandydatem na sponsora, którego logotyp znajdzie się na koszulkach. Działacze Legii prowadzili negocjacje z kilkoma firmami. Wciąż toczą się rozmowy w sprawie nazwy stadionu. Obecna - Pepsi Arena - obowiązuje do sierpnia przyszłego roku. Już teraz zgłosiło się wielu nowych chętnych, którzy gotowi są zapłacić za nią więcej niż obecne - według nieoficjalnych informacji - 6 mln zł rocznie. Najbardziej zdeterminowane jest ponoć towarzystwo ubezpieczeniowe "Generali", które jest już partnerem m.in. jednego z klubów austriackich.

Więcej o Legii na Facebooku Warszawa.sport.pl